четвъртък, 9 април 2015 г.

It's Tea Time ♡ // Как се пие чай правилно? Трите най-полезни чая.

Здравейте!


Реших да започна една нова рубрика в блога, която е посветена на чая. По Аз съм голям любител на тази напитка и пия поне 4-5 чаши (големи) на ден. Обичам и кафе, но нищо не може да е по-вкусно за мен от чая.

Има толкова много видове, като всеки от тях притежава прекрасни свойства и спомага за нормалното функциониране на организма ни. Но знаете ли как правилно да пиете чай? Днес ще си поговорим за това и още няколко интересни неща.

Всички знаете, че англичаните са най-големите консуматори на чай в света. В една статия прочетох, че общото количество, което употребяват за една година е 2 кг на човек! Да си кажа честно.. сигурно и при мен е най-малко толкова :D Като стана дума за англичани не знам до колко английският чай (черен чай с мляко) е полезен, но определено е много вкусна напита. Аз най-често го пия чист, но понякога му добавям малко сметана. Вие обичате ли английски чай?






А как е полезно да се пие чай? Естествено на първо място това е на гладен стомах. Въобще полезните вещества на всеки един чай най-добре се усвояват, когато преди това нищо не сте яли. Една чаша зелен, а дори и черен чай, може да ободри по-добре от кафе и да повлияе на организма ви превъзходно. Ще ви кажа, че не мога да оцелея без да пия поне чаша зелен чай на ден. Дори кафето не може да се справи със сънливостта ми и падането на кръвното пролет. НО трябва задължително да отбележа, че ако имате слаб стомах не трябва в никакъв случай да пиете чая си силен! При мен никога не е имало някакъв подобен ефект, но съм чувала от много познати, че силният зелен чай влияе като слабително. Тук всичко зависи от организма ви, но смятам, че по никакъв начин зеления чай не може да ви повлияе лош.

Друго важно нещо е никога да не пиете чая си горещ! Това е само в случаите, че сте премръзнали навън и искате да се стоплите. За да е максимално ефективен, чаят трябва да се пие топъл, бавно и на малки глътки. Така хем ще се насладите на вкуса му, хем той ще ви повлияе максимално най-полезно.

Както вече ви казах има много и разнообразни чайове. Днес искам да ви споделя малко информация за трите най-полезни чая – зелен, ментов и лайка.


За зеления чай вече споменах, че може да замести кафето, но освен това той притежава много други свойства. Този чай се прави от неферментирали листа на camellia sinensis. Можем даже да го наречем най-полезен сред останалите видове, защото се обработва най-малко. 

Ето и няколко изречения за полезните му свойства:

„Съдържат витамините С, Р, К, РР, А, D, Е и микроелементите флуор, цинк, йод, мед, манган, фосфор, калций. Съдържащият се витамин С, който е в по-голямо количество отколкото в цитрусовите плодове, се явява мощен антиоксидант, помага на организма да се бори с различните вируси и инфекции, повишава имунитета. В зеленият чай витамин Р е 10 пъти повече, отколкото в черния, затова той оказва огромно благотворно влияние върху системата на кръвообращение, подобрява еластичността на стените на кръвоносните съдове. Витамин К, участващ в образуването на протромбин, нужен за поддържането в организма на нормалното съсирване на кръвта, прави зеленият чай истинска здравословна напитка. Освен това, е доказано, че в него се съдържа такова голямо количество катехини, каолкото няма в нито едно друго растение – това позволява на зеления чай да регулира нивото на захарта в кръвта.Богатото съдържание на йод оказва положително влияние върху функционирането на ендокринната система, затова зеленият чай е полезен при заболявания на щитовидната жлеза.“

Най-любими зелени чайове са ми на Ahmad Tea.



Друг много полезен чай е този от мента. Аз го пия редовно преди лягане за по-спокоен сън. Също така не мога да оцелея без него по време на сесиите в университета! :D
Аромата му е едно от нещата, което най-много ми харесва в него – толкова е наситен, успокояващ и приятен. Вкусът му ми е много любим също. Забелязала съм, че влияе много добре и на стомаха ми. Често преди натоварен и стресиращ ден обичам да го пия на гладно сутрин. И не си мислете, че на секундата ще се приспите от него. Той успокоява нервната система, а не тялото ви (това съм го забелязала от личен опит). И няколко изречения за полезните му свойства:

„Понижава кръвното налягане, стимулира сърдечния мускул, лекува стенокардия, хипертония и атеросклероза, намалява главоболието. Ментовият чай също може да подобри кръвообращението, да се справи с главоболието, да отнеме температурата. С помощта на ментовия чай се премахват проблемите със съня, помага за отпускане. Той също така помага на тялото да се справи със стреса и освобождава напрежението.Ментовият чай е особено препоръчителен след вечеря, но, ако искаме, можем да пием и по няколко чаши на ден – след всяко хранене - за да подобрим храносмилането си и да прочистим организма си от токсините.“

Любимата ми марка за ментов чай е Биопрограма.


Последният чай за днес е от лайка. На мен много ми помага, когато ме боли гърлото и в съчетание с мед е незаменимо мое лекарство при боледуване. В интерес на истината преди не го обичах заради натрапчивият му аромат (по мое мнение), но вълшебната му сила по време на болест ме накара да го заобичам.  Понякога го пия и преди лягане, защото също ми влияе отпускащо. 

И няколко изречения за полезните свойства на този чай:

„Лайката действа изпотяващо, успокояващо и противоспазматично, освен това и дезинфекциращо и противовъзпалително при всякакъв вид възпаления, особено на лигавицата. Външно лайката се прилага във вид на компреси и промивки при възпалени очи. конюнктивити, при сърбящи и сълзящи кожни обриви, за гаргара при зъбобол, за промивки на рани.“

Харесвам най-много лайков чай на Биопрограма и от серията GT Premium herbs & fruits.


Надявам се публикацията да е била интересна и полезна за вас. Очаквайте следващите ми постове на тема чай.


Until Next Time.

Iff






Източници:
http://www.zajenata.bg
http://bgnarodnamedicina.blogspot.com/2012/05/matricaria-chamomilla.html
http://www.zdrava.bg

http://kak-da.combg.eu/полезно

Снимките в тази публикация са намерени в Google.

2 коментара:

  1. Много хубав пост! И аз пия само чай и вода. Обожавам го! Любимите са ми: от джинджифил, мента, зелен и липа <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ^^
      Аз обичам понякога да добавям в чая си джинджифил, става много ароматен с него. :3

      Изтриване

А ти какво мислиш?