сряда, 4 март 2015 г.

Какво съдържа лакът ни за нокти?



Здравейте!

Реших днес да напиша един пост на тема лакове за нокти. Аз съм голям фен на тези продукти и постоянно се изкушавам да купя нещо ново. Но знаем ли ние всъщност какво се съдържа вътре ..? Е, сега ще опитаме да си изясним това нещо.


Кои са основните съставки на лакът за нокти?

1. Пластификатори (Plasticizers) - dibenzoates
Защитават маникюра от нараняване и одраскване.
2. Смоля (Resins) - nitrocellulose или styrene acrylic polimers
Формират защитен слой върху нокътя, когато лакът изсъхне.
3. Разтворители (Solvents)
Свързваща съставка, която придава на лакът за нокти течна консистенция. 

Други съставки..

1. Ethyl acetate - помага на лакът да съхне бързо
2. Iron oxydes - придава на лакът матов завършек
3. Mica - придава гланцов блясък
4. Acrylic polymers and water - еко безопасни


Кои химически съставки трябва да избягваме? 

formaldehyde resin
formaldehyde
toluene
dibutyl phthalates (DBP)
camphor

Търсете надписа "5-Free", той означава, че нито една от тези 5 вредни съставки не се съдържа в даденият лак за нокти. Едни от марките, които са обявени в интернет, че не съдържат тези вредни съставки са:
Aurelia
Catherine Arley
Chanel
Dance Legend
Dior
Inglot
IsaDora
Ja-De
Jessica
L'ambre Noir
Lumine Natural Code
Manhattan
Mavala
Misa
Nail System
Nubar
Perfect CHIC
Platinum
Silk Line
SNB (българска марка)
Sophin
Zoya
China Glaze (fast forward top coat)
EzFlow Fast Finish Top Coat 
Uslu Airlines

Съществуват и лакове в категория "4-Free", които не съдържат Formaldehyde, Formaldehyde resin, Toluene и DBP. Марки в тази категория са:
Kure Bazaar
RBL (Rescue Beauty Lounge)
Julep
MAC

Друга категория е "3-Free". Тук вече не се съдържат само съставките Formaldehyde, Toluene и DBP. Като такива марки могат да се отбележат:
Alessandro 
China Glaze 
Color Club 
Divage 
Estee Lauder
Flormar 
Essie
Mavala база 002 
Orly 
Rimmel 
Spa Ritual 
OPI "Rapidry top Coat" 


Тези 5 съставки са вредни за бременни жени и не се препоръчва използването на лакове, които ги съдържат, по време на бременност. 
Въобще не е хубаво, ако имате възможност въобще да ги избягвате. Аз ще си призная, че притежавам доста "вредни" лакове, но се старая малко по малко да се отървавам от тях, преминавайки на нещо по-безвредно.


А вие обръщате ли внимание на състава на вашите лакове за нокти? 


Надявам се публикацията да е била полезна и интересна за вас. Ще се постарая в бъдеще да я допълвам и ще се радвам, ако вие напишете в коментарите какво знаете по темата. :)


Лека вечер от мен и много усмивки.


Iff



Източници: www.osata.eu, www.divanail.ru, www.vk.com, google
Информацията е взета от интернет и не мога лично 
да гарантирам за всеки един лак на 100% .

8 коментара:

  1. Изключително полезна публикация!За съжаление осъзнах,че и аз имам доста вредни лакове,но се радвам,че в категорията 5-free открих марката Catherine Arley,ще се заглеждам повече вече в техния щанд хаха :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :)) Аз нямам техни лакове, но съм чувала хубави отзиви. Трябва да ги пробвам. :))

      Изтриване
  2. Много полезен пост наистина :) но май се оказва, че имам и ползвам доста вредни лакове, ама какво да се прави :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :)
      Ами то и аз съм така.. повечето са ми вредни :D Но поне ще си знам кое да купувам евентуално в бъдеще.

      Изтриване
  3. Благодаря ви за интересната статия.Всяка седмица се лакирам, почти не виждам ноктите си без лак, тъй като смятам, че така стават по здрави и не се белят или чупят от водата докато мия съдове и т. н. Но до сега не са бях замисляла какви химикали съдържа той и колко могат да бъдат вредни.В крайна сметка всеки се лакира, слагаме на физиономиите си също гримове, в които има химикали. За жалост и моите като ги проверих са все вредни лакове.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разликата между гримирането и лакирането е, че лицето "диша" вечерта (когато е без грим). Аз също съм с лак всеки ден и смятам, че ако оставя ноктите си без него те ще се чупят и т.н., но наистина е хубава от време на време да ги оставяме вечер поне да "починат".
      В момента гледам да си изхабявам вече старите лакове и да започна да купувам такива с по-малко вредни съставки. Примерно тези на Zoya. :)

      Изтриване
  4. Също и benecos,avril,kiko (не всички),Sante и др.. Аз използвам предимно Zoya и съм изключително доволна. Бие някои от скъпите известни марки на макс :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За Zoya съм чувала само хубави неща. Сега имам проект да изхабя лаковете, които имам и да започна да купувам по-безвредните. Zoya са ми първи в списъка. :)

      Изтриване

А ти какво мислиш?