четвъртък, 11 септември 2014 г.

Предизвикателство: 10 любими книги

Бях предизвикана във фейбук да споделя 10 любими свои книги и се замислих.. а защо да не напиша това тук и да ТАГ-на всеки желаещ да го направи. Без повече приказки, да пристъпваме към задачата. Само едно уточнение - не подреждам книгите по любимост, а на случаен принцип.. защото ако трябва да правя класация ... ще ми бъде голяма мъка.

Снимка: tumblr

1. "Черната Далия" на Джейм Елрой
О, да, точно тази книга запали моята обич към четенето. Открито ще си кажа, че когато бях малка мразех да чета, за мен това беше наказание и постоянно лъжех мама, че съм прочела книгите за лятната ваканция. Мой гениален номер беше даже да чета само пряката реч *LOL*
Но да се върнем на книгата - отдавна беше, когато я прочетох, но все още помня как ме завладя тя, как не можех да се откъсна, нямах желание да сядам на компютър или да гледам телевизия. Тази книга е моята магия, нещо специално за мен. Извън всичко това е история с много интересен сюжет, заплетено убийство и капчица от реална случка, с която е трябвало да се сблъска автора в живота си. А според мен истории с вплетени реални събития имат нещо по-специално в себе си.

2. "Игрите на глада" на Сюзан Колинс
Сигурно, който ме познава вече му е писнало от тази книга.. най-вече, защото аз я обожавам и мога с часове да говоря за това. Доста късно разбрах за историята, някъде тази пролет, и в началото бях "meeeh, каква е тази поредна глупост", но Боже мой .. зарибих се. И не толкова, защото съм луда по фантастика и боища, а защото събитията в нея по такъв леко плашещ начин напомнят за нашата реалност. Обожавам истории бълващи от смисъл, а за мен това е една такава. Кара ме да искам света да се промени, да искам да направя и аз нещо по въпроса. А едно от най-хубавите неща в нея е, че показва как един обикновен човек, даже такъв, който няма желание да се забърква в някакви неприятности, е способен да направи нещо огромно.. нещо, променящо света.

3. "Гордост и предразсъдъци" на Джейн Остин
Красива история, караща те просто да заобичаш този господин Дарси до такава степен, че по едно време се усещаш как на глас вече викаш "Целуни я вече, бе, какво чакаш??". Обичам, обичам, обичам и това е. Мисля, че мога да чета тази книга безброй пъти и няма да ми омръзне. Бих казала, че даже си извадих една поука от нея - Това, че не си се влюбил от пръв поглед в някой, не значи, че това не е перфектният човек за теб и няма да го обичаш завинаги.

4. "Астрология и астропсихология за всеки" на Светла Балтова
Не съм споменавала, но астрологията е едно от хобитата ми, и наистина вярвам в зодиите, но не по масовия начин. Някой път трябва да пиша и за това, но сега за книгата - едно наистина страхотно въведение в астрологията, ако си нямате и грам понятие от това, но искате да научите нещо. Много полезна книжка, интересно и разбираемо написана, която може да ви накара да поискате да научите и четете още и още по тази тема.

5. "Тъй рече Заратустра" на Фридрих Ницше
Интересно и духовно удовлетворяващо четиво. Но смятам, че не всеки би разбрал тази книга напълно.

6. "Клетниците" на Виктор Юго
Чела съм преди много много време тази книга и все така продължавам да харесвам историята. Това май е единственото, което помня от прочетеното в училище. Въпреки всички други хубави четива, "Клетниците" по някакъв начин остана в спомените ми.

7. "Граф Монте Кристо" на Александър Дюма
Обичам много тази история, въпреки че не съм много по отмъщенията и не намирам смисъл в тях. Но начина, по който Едмон Дантес го направи .. мда, някак ме надъха хаха. Определено е много силно произведение.

8. "По пътя" на Джак Керуак
Много вълнуваща книга, която ме подтикна към желание за пътешествия. В любимците си за юли месец споменах колко много ме е впечатлила.. и в интерес на истината още имам желание да тръгна на стоп, някак намирам романтика в това.

9. "Краят на историята и последният човек" - Франсис Фукуяма
Ще си призная, че тази книга не ми е до края прочетена, остава ми съвсем мъничко, но наистина ме впечатли. Харесвам политически книги и това е една от любимите ми. Определено се препокрива с вижданията ми за демокрацията.

10. "Баскервилското куче" - Артър Конан Дойл
За малко да го забравя! Една от любимите ми книги евър! Филмите към нея са едни от първите, които съм гледала през живота си и още преди години историята ми хареса много. Артър Конан Дойл е един от любимите ми писатели, мисля даже, че не съм попадана на негова книга или филм към негово четиво, което да не ми е харесало.

Искам за финал да добавя едно мое +1 и това не е книга, която съм чела. Преди години брат ми четеше "Името на розата" на Умберто Еко и след това ми я разказваше ред по ред, затова се чувствам така, сякаш съм я чела и аз. Една от най-вълнуващите истории за мен и задължително някой ден съм си обещала да отделя време самостоятелно да я прочета!



Поздрави,

Iff

2 коментара:

  1. Прекрасни книги и подредба! Определено ме заинтригува с книгата за астрологията, ще я потърся.

    П.с. - Защо не съм те познавала като малка, че да ми кажеш как си успявала да излъжеш, че си прочела книгите за лятото - при мен не минаваше никога! :D :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честно казано и аз не знам как ми минаваше номера, късмет май :D
      Ще ми е интересно да прочета и за твоите 10 книги! :3

      Изтриване

А ти какво мислиш?